Followers

Sunday, 19 February 2012

Ikan Sepat goreng

Haritu, my hubby beriya nak terjun dalam selut sawah semata-mata nak tunjuk skill menangkap ikan tu, okla...aku bangga la sekejap sebab bukan senang nak terjun dalam selut yang banyak pacat, lintah dll..eiiii...yakss..geli!!!

tapi yang masalahnya.....dia terjun sekali ngan seluar jeans....diulangi, SELUAR JEANS!!!....urgh..bukan ke susah nak basuh jenis tekstile tu...tapi tak apela...nampak muka seronok bila dapat tengok hasilnyer...

ni hasilnyer....ade ikan sepat, sepat ronggeng, puyu, anak haruan dll.....


setelah diproses....dah siang ni

dah goreng....rangup

terliur tak...ini kalau makan dengan taugeh masak lemak putih sedap neh...huhuh mane nak cari kat KL...

16 comments:

  1. sedap nyer ikan sepat...charm sll mkn yg masin nyer...sedap2..kalo wat pekasam pon sodapppp

    ReplyDelete
    Replies
    1. buat pekasam pun sedap gak kan...masak ngan bawang

      Delete
  2. Salam.. Zam tumpang lalu bw kat sini..

    Bestnye menu kampung.. buat Zam terliur.. Dah lama duk bandar pun, Zam tak kan lupakan kampung..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam.....samala..dah lama duk bandar tapi kampung tetap x lupa....kenangan masa kecik ? bnyak...

      thanks bw :)

      Delete
  3. wah, sedapnyer.hehehe.. best jgk bila dpt pekena masakan kampung sekali skala...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dapat makan ikan goreng sepat mmg sedap...tambah ngan lauk taugeh masak lemak..pergh

      Delete
  4. dulu pun ada juga terjun dlm selut tangkap ikan..tangkap ular air sekali,

    tgok gambar2 ni mmg teringat kmpg..

    sebiji kmpung kak..sedap betul ikan ni..kan..

    tak rugi kak follow adik..kak dah tak ada semua ni..
    sekurang2nya boleh tunjuk kat anak2 kak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. entah entah sama kampung kak...hehehe...paling best bila ikut abang g pasang bubu tangkap belut kt sawah

      Delete
  5. Aduh...sedapnya ikan sepat goreng.

    ReplyDelete
  6. mengagau ikan sepat ronggeng nih..pernah dulu masa kecik2..
    I like nama dia!.. Sepat ronggeng..
    Drp dulu smpi sekarang sy tertanya2.. kenapa nama dia sepat ronggeng?

    ReplyDelete
    Replies
    1. pun heran jugak nape namanya sepat ronggeng

      Delete
  7. wah.. bestnye ade kampung. nak dengki boleh? huhuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe....kampung yg kekadang balik jer...

      Delete