Followers

Tuesday, 26 November 2013

Zarir HjAbdullah : ukiran kayu melayu



Zarir HjAbdullah…
Hanya kenalan di FB cukup buat aku terpesona dengan hasil kerja ukiran kayu yang dihasilkan, seperti kayu itu dilentur lentur dan ditarik-tarik, dikembang kembang hingga wujud satu rupa yang sangat cantik, 

mungkin aku katak dibawah tempurung atau memang dia dah dikenali dengan kelembutan hasil ukirannya, maklumlah, aku memang sebegini, tidak perah untuk mengambil tahu hal hal dunia, walhal hal seni pun hanya sikit di minda aku, aku hanya mampu melorek dan mewarna mengikut kemampuan jiwa, rohani dan emosi ku, aku tidak mampu melukis mengikut dateline sesebuah pameran..bagi aku sangat kacau..

Cuba lihat hasil-hasil ukirannya, bangga aku seketika kerana masih ada jiwa muda yang mampu mengukir sebegitu indah, bukan niat aku untuk memuji-muji akan dirinya, tetapi itu adalah hakikat, hakikat bahawa ada manusia yang lembut tangan dan cerdik utuk memartabatkan hasil seni ukiran kayu walaupun tema dan konsepnya sedikit moden.

Kepada Zarir hj Abdullah..syabas








cantik kan?!
sekian

10 comments:

  1. cantik ukiran tu...nampak berseni tak dapat nak bayang macam mna telitinya dia buat...hebat

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang cantik kan...dan sgt teliti..azi sendiri x penah jumpa orgnya, tapi dah jatuh hati dengn hasil ukirannya..

      Delete
  2. lamaaanyer adik hilang di balik awan..hee..masyaAllah kreatif dan cantek!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehehe...sibuk sikit akak..insyaAllah tgh kumpul cerita utk tahun depan

      Delete
  3. Haiiiii..Cakkk!!
    done follow sini no. 154
    sudilah kiranya follow me back yea..
    he2.. salam kenal.. keep in touch yea..=)

    http://tengkubutang.blogspot.com/

    dan my 2nd blog
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Cantekk nyer azie x terkata dengan kata-kata :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ida..cantik kan...azi mmg suke bende bende tradisional ni :)

      Delete
  5. Replies
    1. yup..hasil tangan nya memang cantik...
      tahun lepas dah balik parit buntaq dah..eheheh

      Delete